Heinolan Pursiseuran telakka-alueen käyttö.

Heinolan Pursiseuran hallitus on kokouksessaan 11.1.2022 päättänyt Hevossaaren telakka-alueen käytöstä seuraavaa:

Telakka-alueen nostolaituri ja luiska on tarkoitettu vain seuran jäsenten tai telakkapaikan omaavien käyttöön. (Poikkeuksena Heinolan Kevytvenepurjehtijat, joilla on myös nostolaiturin käyttöoikeus) Muiden kuin seuran jäsenten tai ilman telakkapaikkaa olevien veneiden nostot ja laskut ovat maksullisia. 50 €/kerta.

Seura voi myös tehdä kirjallisen sopimuksen toisen osapuolen kanssa laiturin kaupallisesta käytöstä.

Veneen tai aluksen seisottaminen satamalaiturissa yli seitsemän päivää on maksullista. Maksu on tukikohdan käyttömaksun verran 15 € / vrk.

MobilePay maksu onnistuu. Numero on : 21846

tai suoraan seuran tilille : FI 69 4212 0010 2876 84.

Maksu pitää olla maksettuna ennen vesikulkuneuvon nostoa tai laskua.

Puomin avaaja on loppukädessä vastuussa, että ulkopuolisten maksut on hoidettu.

Pursiseuralla on oikeus pyytää puomin avaimen palautusta, jos ohjetta ei noudateta.

TOIMI NÄIN TELAKKA-ALUEELLA

-          Sulje ja lukitse puomi aina kun ajat sisään tai ulos.

-          Puomin avain on henkilökohtainen, eikä sitä saa luovuttaa muille.

-          Käytettäessä sähköä telakoinnin aikana akkujen lataamiseen, lämmitykseen yms. on veneen omistajan / haltijan oltava paikalla.

-          Tarkemmat ohjeet sähkön käytöstä löytyvät seuran Turvallisuussuunnitelmasta.

-          Telakoitavissa veneissä ei saa säilyttää ylimääräistä polttoainetta, hätäraketteja, soihtuja tai kaasupulloja.

-          Telakoitavan veneen tulee olla vakuutettu.

-          Nostettaessa tai laskettaessa nostolaiturilta yli 10 tonnia painavia veneitä on siitä ilmoitettava etukäteen telakkapäällikölle.

-          Tutustu telakka-alueen tarkkoihin ohjeisiin seuran kotisivuilla kohdassa tiedostot / Turvallisuussuunnitelma